Antalya’dan ABD’ye yollanıyor: Fiyatı 8 bin dolara kadar çıkıyor

Antalya’da Güneş Işığıyla Halılar Renkleniyor

Antalya’nın Döşemealtı ilçesinde yaz aylarında gerçekleşen bir gelenek, Türkiye’nin dört bir yanından getirilen el dokuması halıların güneş altında serilmesiyle hayat buluyor. Bu özel işlem sayesinde halılar, hem mikroplardan arındırılıyor hem de doğal renklerine kavuşuyor.

Sentetik içermeyen, organik boyalarla dokunmuş halılar, güneşlenerek ihracata hazırlanıyor. Güneş gören halılar, özellikle ABD ve Avrupa olmak üzere dünyanın çeşitli ülkelerine gönderiliyor. Bazıları ise antika değerinde olan ve 100 yıl öncesine kadar dayanan halılar, koleksiyonerler tarafından 8 bin dolara kadar alınıp satılıyor.

“Sadece Doğal Boyalar Kullanılıyor”

Halı güneşleme işinde uzun yıllardır faaliyet gösteren Halil Börekçi, bu geleneğin ailede bir miras olduğunu belirterek, “Antalya’da sıcaklık zaman zaman 45-48 dereceye kadar çıktığı için sentetik iplikli halılar dayanamıyor. Bu yüzden Türkiye’nin dört bir yanından topladığımız halıları sadece doğal boyalarla dokuyoruz. Sentetik iplik asla kullanmıyoruz.” dedi.

“Asit Kullanmadan Temizleniyor”

Halıların temizlenme sürecini de anlatan Börekçi, “Halıları topladıktan sonra steril hale getiriyoruz ve ardından güneşe seriyoruz. Bu halılar tamamen organiktir ve içlerinde sentetik iplik ya da kimyasal boya bulunmaz. Boyama sırasında kullanılan maddeler, güneşin etkisiyle doğal yollarla uçup gider. Bu sayede halıların doğallığı ve renkleri korunur. Asit kullanılmadan temizlenen halılar, yüksek sıcaklıklarda mikrop barındırmaz.” şeklinde konuştu.

“Halılar Dünyanın Dört Bir Yanına Gönderiliyor”

Börekçi, halıların ekim ayının ortasında dünya pazarlarına sunulduğunu belirterek, “Bu sezon yaklaşık 15 bin halı seriyoruz. Şu ana kadar 7 bin halı hazır hale getirdik ve en çok ABD olmak üzere farklı ülkelere ihraç ediyoruz. Halı serme işlemimiz mayısta başlar ve temmuz sonuna kadar devam eder. Toplama işlemiyse ağustosta başlar ve ekim ayı ortasına kadar sürer.” dedi.

“Savaşlar Fiyatları Etkiliyor”

Halı satışlarının Orta Doğu’daki savaşlar yüzünden düştüğünü söyleyen Börekçi, “Halıların maliyeti yüksek, bir işçi günde 1000 liraya çalışıyor. Şu anda normal halılar 15-20 bin lira arasında satılıyor. Antika halılar ise koleksiyoncular tarafından 8 bin dolara kadar alınıp satılıyor.” şeklinde konuştu.

“Koleksiyonluk Halılar Değerli”

Antika halıların önemine değinen Börekçi, “Antika halılar genellikle koleksiyonerler tarafından tercih ediliyor. Fiyatları 5 bin dolardan başlayıp 8 bin dolara kadar çıkabilir. Ancak savaşlar sebebiyle bu fiyatlarda düşüş yaşanmıştır.” dedi.

Related Posts

Çocuk işçi ölümleri arttı! Neden belli oldu: İşte MESEM gerçeği

Mesleki Eğitim Merkezi (MESEM) kapsamında 500 binin üzerinde çocuk ağır çalışma koşullarında çalıştırılıyor. MESEM programına kayıtlı çırak ve kalfaların yaşadıkları iş kazalarındaki artış ise dikkat çekiyor. Eğitim dense de aslında diğer işçilerinki …

Dolar, euro, altın, borsa… İşte bu hafta en çok kazandıran yatırım aracı

Hafta başında jeopolitik risklerin ateşkes haberleriyle sönümlenmesi sonucu altında sert düşüşler yaşandı. ABD Başkanı Trump’ın Fed Başkanı için alternatifleri olduğunu belirtmesiyle birlikte ise dolar son 3 yılın en düşük seviyesinde seyretti ancak TL’nin değer kaybından dolayı dolar/TL kurunda artışlar yaşandı. İşte bu haftanın yatırım araçlarının performansları…

Merkez Bankası ve hükümet arasında enflasyon krizi büyüyor

Kazakistan Parlamentosu’nda bugün düzenlenen ortak oturumda, vekiller ile Merkez Bankası Başkanı arasında ülke ekonomisinin en yakıcı sorunlarından biri olan enflasyon üzerine kritik bir tartışma yaşandı. Milletvekili Bakıtcan Bazarbek, Merkez …

Benzin ne kadar oldu?

İran-İsrail gerilimi ile petrol fiyatları bir anda yükselince, bu gelişme akaryakıta zam olarak yansıdı. Ancak tarafların ve ABD’nin ateşkes açıklamaları tansiyonu düşürdü. Brent petrol yeniden 70 doların altına inerken akaryakıtta da tabela değişti …

Vodafone Türkiye’den çok konuşulacak hamle!

Türkiye Varlık Fonu’na ait şirketler arasında yer alan Türksat’ın faaliyetlerini bölmek için hazırlanan yasa teklifinde son aşamaya gelindi. Yapılacak kapsamlı değişikliklik Türksat, uzun süredir üzerinde çalışılan kablo ve yayın faaliyetlerini …

Coca-Cola pazarlama stratejilerinde radikal değişiklik

Coca-Cola’nın önde gelen küresel su markası Smartwater, ünlü oyuncu Jennifer Aniston ile yeni bir kampanya başlatarak dikkatleri üzerine çekti. 17 Haziran’da başlayan kampanya, 15 ve 30 saniyelik reklam filmlerinden oluşuyor ve bir reklam çekiminin …